FAQ
Tak, by złożyć zamówienie w naszej drukarni fotoidruk.pl należy najpierw założyć własne konto.
W tym celu należy kliknąć ikonę ZAREJESTRUJ (na samej górze) i wypełnić niezbędne dane.
Tak, od razu po założeniu konta na Twój adres e-mail wyślemy link z potwierdzeniem rejestracji i aktywacją konta. Po aktywacji konta możesz dokonywać zakupów.
Możliwe, że podałeś niewłaściwy adres e-mail. Innym powodem mogą być systemy antyspamowe zainstalowane na Twoim komputerze lub serwerze. Część e-maili jest przez nie blokowana i zakwalifikowana jako spam. W trakcie zakładania konta mogły wystąpić również chwilowe problemy techniczne i Twoje zgłoszenie do nas nie dotarło. Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin, spróbuj ponownie założyć konto lub napisz do nas na adres: biuro@fotoidruk.pl
Zapewniamy pełne bezpieczeństwo danych naszych Klientów. Przykładamy wielką wagę do respektowania Twoich praw ze szczególnym uwzględnieniem prawa do ochrony prywatności. W tym celu gromadzimy tylko niezbędne minimum informacji potrzebnych do realizacji Twoich zamówień. Spełniamy wszystkie, nałożone na nas przez prawo obowiązki potrzebne do gromadzenia i przetwarzania danych, które przechowujemy na zabezpieczonych serwerach. Przekazane przez Ciebie dane osobowe wykorzystujemy tylko i wyłącznie w celu realizacji umowy oraz obsługi płatności. Nie udostępniamy ich podmiotom trzecim w celach marketingowych lub reklamowych.
Oczywiście. W każdej chwili możesz zmienić swoje dane i hasło w swoim panelu Klienta na podstronie: ZMIEŃ DANE.
W takiej sytuacji proszę przy rubrykach do logowania zaznaczyć "Nie pamiętasz hasła?" i wpisać swój e-mail na który przyjdzie przypomnienie hasła.
Na stronie głównej znajdą Państwo całą ofertę naszych produktów standardowych.
Prosimy o wybór interesującego produktu a następnie określenie jego parametrów - kalulator wyświetli cenę dla poszczególnych nakładów. Pozostaje dodać wybrany produkt do koszyka i złożyć zamówienie.
Oczywiście, w każdej chwili przed złożeniem zamówienia można usunąć produkt z koszyka. Służy do tego ikonka kosza. W koszyku można także powielać złożone zamówienie.
Tak, jednak tylko w przypadku zamówień oczekujących na realizację - jeżeli zamówienie nie zostało opłacone prosimy o usunięcie zamówienia z poziomu panelu Klienta.
Jeżeli zamówienie ma już status opłaconego prosimy o kontakt mailowy na adres biuro@fotoidruk.pl celem anulowania i zwrócenia pieniędzy. W przypadku płatności on-line może zostać naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł brutto.
Zamówienia przekazane do druku nie mogą być anulowane.
W każdej chwili możesz sprawdzić na jakim etapie realizacji jest Twoje zlecenie. Informacje na ten temat znajdziesz w zakładce Moje konto.
Informację o postępie realizacji przesyłamy także drogą mailową na adres e-mail użyty przy rejestracji.
Czas dostawy zamówienia zależy od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (nie dotyczy zamówień z opcją płatności przy odbiorze).
Jeżeli akceptacja i płatność nastąpi w danym dniu do godziny 12.00, to czas dostawy zamówienia zaczyna liczyć się od tego samego dnia. Dokładne terminy wysyłki liczone są w dniach roboczych i podane przy każdym z produktów.
Wiemy, że w realizacji niektórych zleceń to właśnie czas jest najważniejszy – dlatego zawsze staramy się wyjść na przeciw naszym Klientom.
Jeśli bardzo zależy Ci na przyspieszeniu realizacji zlecenia – skontaktuj się z nami mailowo bądź telefonicznie.
Niektóre produkty (np. książki czy broszury) - mają dostępne dwa terminy realizacji: standardowy lub ekspresowy - należy zaznaczyć wybraną opcję przy składaniu zamówienia.
Zamówienie, które nie zostało opłacone (w przypadku przelewu) pozostaje aktualne przez okres 30 dni. Po upływie tego czasu zostaje automatycznie usunięte z systemu.
Tak, jest to usługa dodatkowo płatna w zależności od miejsca dostarczenia i gabarytów paczki. Prosimy o kontakt w tej sprawie na adres mailowy biuro@fotoidruk.pl koniecznie podając numer zamówienia.
Jeśli nie znalazłeś interesującego Cię produktu - skontaktuj się z nami mailowo: biuro@fotoidruk.pl
Wykonamy dla Ciebie kalkulację w możliwie najkrótszym czasie.
Jak najbardziej - możemy wykonać dla Ciebie indywidualny projekt graficzny.
Przy składaniu zamówienia - wybierz opcję: ZAMAWIAM PROJEKT GRAFICZNY i prześlij nam całą specyfikację dotyczącą wykonania projektu.
Projekty graficzne wykonujemy do 3 dni roboczych od złożenia zamówienia i dostarczenia do nas niezbędnych informacji.
Jeśli nie znalazłeś interesującego Cię produktu - skontaktuj się z nami mailowo: biuro@fotoidruk.pl
Wykonamy dla Ciebie kalkulację w możliwie najkrótszym czasie.
Jak najbardziej - możemy wykonać dla Ciebie indywidualny projekt graficzny.
Przy składaniu zamówienia - wybierz opcję: ZAMAWIAM PROJEKT GRAFICZNY i prześlij nam całą specyfikację dotyczącą wykonania projektu.
Projekty graficzne wykonujemy do 3 dni roboczych od złożenia zamówienia i dostarczenia do nas niezbędnych informacji.
Proof jest dodatkową usługą, którą możemy dla Ciebie wykonać, ale nie masz obowiązku jej zamawiania. Na Twoje życzenie możemy wydrukować proof cyfrowy przy użyciu odpowiedniego profilu ICC.
Wykonanie proofa jest usługą dodatkowo płatną i będzie on wysłany osobną przesyłką.
W zależności od rodzaju oraz gramatury papieru, podłoże może być dodatkowo uszlachetnione.
Przy każdym produkcie - znajdziesz dostępne formy jego uszlachetnienia. Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię opcji - skontaktuj się z nami: biuro@fotoidruk.pl
Przy każdym produkcie zamieściliśmy tylko te surowce, które są dla niego najbardziej optymalne. Jeśli nie masz pewności, zamów bezpłatny wzornik papierów, który pomoże Ci dokonać właściwego wyboru. W tym celu napisz do nas na biuro@fotoidruk.pl
Dostępne formy płatności to:
- przelew bankowy
- pobranie (płatność przy odbiorze)
- gotówka
- PayU (wszystkie dostępne opcje znajdziesz w zakładce: płatności)
Możliwość wybrania formy płatności za pobraniem dotyczy zamówień do wartości 1000 zł brutto.
Anulować możemy tylko zlecenia które oczekują na swoją realizację. Jeśli zamówienie trafiło już do druku - nie jest możliwe jego anulowanie.
Prosimy o kontakt mailowy na adres biuro@fotoidruk.pl celem anulowania i zwrócenia pieniędzy. W przypadku płatności on-line może zostać naliczona opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł brutto.
Zwroty wykonywane są do 14 dni roboczych.
Oferujemy taką możliwość stałym Klientom składającym częste zamówienia.
Taką opcję mamy także dostępną dla Placówek Administracyjnych oraz Urzędów.
Prosimy o kontakt mailowy na adres: biuro@fotoidruk.pl
Oczywiście, jak najbardziej jest taka możliwość. Zamówienia można odebrać w naszej firmie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.
Przy składaniu zamówienia prosimy zaznaczyć opcję: odbiór osobisty.
Adres firmy:
fotoidruk Damian Zymela
ul. Fabryczna 26
42-660 Kalety
Paczki wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL
Koszt dostawy na terenie Polski wynosi:
– przy wpłacie na konto: 13,74 zł netto (do 30 kg)
– za pobraniem (płatność przy odbiorze) – 28,46 zł netto (do 30 kg)
Możliwość wybrania formy płatności za pobraniem dotyczy zamówień do wartości 1000 zł brutto.
W zależności od wybranego produktu, zamówienia wysyłamy w grubych kartonach lub tubach kartonowych. Dodatkowo zabezpieczamy folią stretch.
Jeśli przy odbiorze przesyłki widoczne są uszkodzenia – odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem kuriera i niezwłocznie powiadomić nas o tym pisemnie.
Paczka zostanie wysłana na adres podany w formularzu przy składaniu zamówienia.
Przed przygotowaniem projektu zapoznaj się z niezbędnymi wytycznymi.
Do każdego produktu udostępniamy makiety oraz szczegółowe instrukcje jak należy przygotować plik.
Dodatkowo - oferujemy BEZPŁATNĄ WERYFIKACJA PLIKÓW.
Format, spady, jakość - najważniejsze parametry plików zostaną przez nas sprawdzone.
Po dodaniu produktu do koszyka pojawi się ikona: WGRAJ SWOJE PLIKI. Wybierz pliki z Twojego komputera i wgraj na nasz serwer. Nie wyłączaj okna przeglądarki do momentu załadowania plików do końca (w każdej chwili masz możliwość anulowania wgrywanego pliku).
Rekomendowanym formatem pliku do druku jest PDF w standardzie PDF/X-1a:2001.
Do druku przyjmujemy również pliki TIF/TIFF (spłaszczone), JPG, JPEG, PNG a w niektórych przypadkach pliki z Ai.
Nie przyjmujemy plików CDR (nie jest to plik PostScriptowy nie bierzemy odpowiedzialności za jego niezgodność i błędy powstałe w trakcie przygotowaniu pliku do druku)
Zalecana rozdzielczość DPI do druku to 300 DPI.
Kolorystyka CMYK bez osadzonych dodatkowych profili lub zadany profil Coated Fogra 39 (ISO 12647-2):2004)
Najczęstsze powody odrzucenia plików to:
- brak spadów i marginesów do druku
- niezgodność kolorystyczna
- czarne czcionki
- błędny plik do druku
Przed przygotowaniem projektu zapoznaj się z niezbędnymi wytycznymi.
Do każdego produktu udostępniamy makiety oraz szczegółowe instrukcje jak należy przygotować plik.
Dla zachowania dobrej jakości wydruku pliki powinny mieć rozdzielczość: 200 - 300 dpi (ilość pixeli na cal)
Do wydruków wielkoformatowych, np. banery czy folie - dopuszczalne są niższe rozdzielczości 150 dpi.
Jeśli Twoje zamówienie jest jeszcze na etapie weryfikacji – bez większych problemów można ponownie wgrać poprawne pliki.
Niestety, jeśli zamówienie zostało już przekazane do działu druku i jest w trakcie realizacji – poprawa projektów będzie niemożliwa.
Plik z okładkami powinien być przygotowany w formie dwustronicowej rozkładówki i zawierać: - na pierwszej stronie – okładkę IV, grzbiet, okładkę I, - na drugiej stronie – okładkę II, grzbiet (niezadrukowany), okładkę III.
Strony wewnętrzne należy przesłać w pliku wielostronicowym (ilość stron pliku = ilość stron wnętrza).
W przypadku gdy zamówienie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz złożyć reklamację.
Po zalogowaniu w swoim panelu Klienta masz dostępną całą historię zamówień - w ciągu 14 dni do każdego z nich możesz złożyć reklamację klikając ikonę ZAREKLAMUJ.
Wybierz powód reklamacji, opisz dokładnie problem i dołącz zdjecia ukazujące powód reklamacji.
Zweryfikujemy i skontaktujemy się z Tobą w możliwie najszybszym terminie.
Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji to 14 dni od daty otrzymania przesyłki.
Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 48 godzin od ich zgłoszenia a zwroty wykonywane są w ciągu 14 dni.
Każde urządzenie cyfrowe posiada inne zdolności odwzorowania kolorów z czego wynikają różnice kolorystyczne. Maszyny drukujące ze względów technologicznych nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na monitorze.
Wiele zależy także np. od ustawienia kolorystyki na danym monitorze (np. jeśli na jednym monitorze coś wydaje nam się bardzo nasycone i ostre – nie znaczy że na innym komputerze będzie takie samo).
Różnice kolorystyczne nie są podstawą do reklamacji.
Kolorystyka 4/0 oznacza druk jednostronny w pełnym kolorze CMYK
Kolorystyka 4/4 oznacza druk dwustronny w pełnym kolorze CMYK
Kolorystyka 1/0 oznacza druk jednostronny czarno-biały
Kolorystyka 1/1 oznacza druk dwustronny czarno-biały
Kolorystyka 4/1 oznacza druk dwustronny: jedna strona w pełnym kolorze / druga czarno-biała
Gramatura papieru oznacza masę wyrażoną w gramach przypadającą na metr kwadratowy. W bezpośredni sposób wpływa na grubość, sztywność i przezroczystość papieru. Papier o niskiej gramaturze przeznaczony jest głównie dla ulotek i plakatów, o wysokiej dla folderów, teczek i wizytówek.
Na odczucie grubości papieru wpływa także uszlachetnienie, kierunek włókna oraz ułożenie prac na arkuszach.
Papier offsetowy jest papierem niepowlekanym, nadającym się np. do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na papierze offsetowym drukuje się np. papier firmowy czy kalendaria. Można po nim łatwo pisać.
Papier kredowy należy do grupy papierów powlekanych, dających efekt połysku lub matu. Wykorzystywany jest do produkcji np. katalogów, ulotek, plakatów itp.
Spad jest terminem określającym zadrukowany obszar (najczęściej wąski pasek) arkusza, który zostaje odrzucony w wyniku cięcia.
Przy drukach w których tło jest zadrukowywane kolorem, lub też elementy grafiki dochodzą do krawędzi projektu, uwzględnienie w projekcie spadów staje się koniecznością. Dzieje się tak z powodu niedokładności urządzeń introligatorskich - gilotyn i krajarek, których dokładność cięcia jest różna. W związku z tym, wszystkie barwne obszary dochodzące do marginesu dokumentu muszą zostać rozszerzone, aby wychodziły poza jego brzeg na szerokość 3 mm.
Zasadnicza różnica to ilość kolorów jaką możemy uzyskać w tych przestrzeniach barwnych. Przestrzeń RGB to model barw wynikający z właściwości, jakie ma ludzkie oko. W oku wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach, trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej.
Przestrzeń barwna CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, stosowanych powszechnie w druku kolorowym w poligrafii - jasnoniebieskiego, purpurowego, żółtego i czarnego.
Jedną z metod uszlachetniania druku jest nałożenie na pracę wybiórczego lakieru UV. Miejsca pokryte takim lakierem są bardziej błyszczące niż pozostałe, co znacznie wpływa na urozmaicenie pracy i podniesienie jej walorów estetycznych. Lakier wybiórczy możemy zastosować zarówno do elementów zadrukowanych, np. zdjęcia, loga, tytuły jak i wprowadzać nim do projektu elementy, które w druku nie występują. Bywa często, że na istniejący druk nanoszone są lakierem przeźroczyste nieregularne elementy graficzne. Wskutek załamania się światła, w miejscach zalakierowanych widać je w postaci blików przypominających znaki wodne.
Proof to specjalnie wykonana odbitka będąca dla drukarza maksymalnie zbliżonym obrazem tego, co powinien osiągnąć na maszynie drukarskiej pod względem wierności barw. Służy drukarzowi jako wzorzec do odpowiedniego ustawienia (regulacji) maszyny drukarskiej.